Prečo niektorí ľudia nehľadajú ekonomické poradenstvo
Väčšina ľudí, ktorí hľadajú pomoc ekonomického plánovača, má určitú kvantitatívnu otázku týkajúcu sa ich ekonomického a finančného plánovania – splácanie dlhov, uprednostnenie voľných peňažných tokov k rôznym cieľom, úspora na zálohu do domácnosti alebo maximalizácia zamestnaneckých výhod. Všetky sú dôležité otázky, ktoré sa riešia prostredníctvom procesu ekonomického plánovania. Niektorí podnikatelia sú však v rozpore s ich ekonomickou situáciou alebo sa obávajú, že si plánovača nemôžu dovoliť.
Stanovenie a dosahovanie ekonomických cieľov
Celý bod ekonomického plánovania je pomôcť vám vyjadriť, sledovať a nakoniec aj realizovať svoje ciele. Iste, zarábaním peňazí z vašich investícií je skvelé, ale otázka, ktorá vzniká, je: Aký je účel vašich peňazí? Čo chcete dosiahnuť alebo koho chcete zabezpečiť vo svojom živote?
Niektoré z týchto cieľov sú pomerne bežné medzi jednotlivcami alebo podnikateľmi. Chcete mať nakoniec dostatok peňazí, aby ste sa stali ekonomicky nezávislými, aby ste deťom poskytli kvalitné vzdelanie a nakoniec mali miesto, ktoré budete nazývať svojim domovom. Pripravovanie vhodných krokov na kvantitatívnej strane vášho plánovania vám môže pomôcť dosiahnuť tieto ciele.
Znížte predsudky a zvyšujte racionálne správanie
Ekonomické plánovanie pomáha plánovačom pochopiť, aký vplyv na ekonomické rozhodovanie majú predsudky, správanie a emócie. V praxi sa zvyknú rozlišovať dva spoločné predsudky:
Zaujatosť: Pri hľadaní stanoviska sa snažíme nájsť tie, ktoré podporujú naše pôvodné myšlienky. V prípade investícií máme tendenciu hľadať informácie, ktoré podporujú našu pôvodnú investičnú stratégiu, a nie informácie, ktoré jej odporujú.
Nedostatočnosť: Ako investori máme tendenciu konať podobne ako v módnom priemysle. Keď ide o najhorúcejšiu novinku v oblasti investovania, s veľkým nadšením do nej vylievame naše peniaze. Napriek tomu všetci vieme, že to ani zďaleka nemusí byť znakom budúcich výnosov.
Ekonomickí plánovači sú si vedomí týchto predsudkov a zabraňujú klientom, aby sa dostali do vlastných pascí.