„Rovnako ako ľudia, aj kravy reagujú lepšie na osobný dojem, tiež sa cítia šťastnejšie a viac uvoľnené, ak dostanú o niečo viac individuálnej pozornosti.“ Vysvetľuje doktorka Catherine Douglasová, ktorá pracuje na Škole poľnohospodárstva, potravín a rozvoja vidieka.
To, čo štúdia ukazuje, je to, čo mnohí dobrí, opatrní poľnohospodári už dávno vedeli. Pridaním väčšieho dôrazu na individualitu, ako napríklad nazývanie kravy jej vlastným menom alebo interakcia so zvieraťom, môžeme nielen zlepšiť blaho zvierat a jeho vnímanie ľudí, ale tiež zvýšiť produkciu mlieka.
Mliekar Dennis Gibb hovorí, že verí, že starostlivosť o kravu ako o jednotlivca je nesmierne dôležité. „Nie sú len naše živobytie – sú súčasťou rodiny. Tu v Everywicku milujeme naše kravy tu a každá z nich má svoje meno. Spoločne ich označujeme ako „naše dámy“, ale poznáme každú z nich a každá má svoju osobnosť. „
Štúdia skúmala, ako postoje poľnohospodárov k ich kravám ovplyvnili produkciu mlieka. Výskumníci dopytovali 516 britských výrobcov mliečnych výrobkov o tom, ako si myslia, že ľudia môžu ovplyvniť produktivitu, správanie a dobré životné podmienky dobytka.
Takmer polovica – 46% – povedala, že kravy na ich farme boli nazývané vlastným menom a tí mali o 258 litrov vyšší výnos mlieka ako tí, ktorí to neurobili. 66% poľnohospodárov uviedlo, že poznali všetky kravy v stáde a 48% súhlasilo s tým, že pozitívny kontakt s ľuďmi pravdepodobne prispieva k lepšej produkcii mlieka. Takmer 10% uviedlo, že strach z ľudí má za následok slabú produkciu mlieka.
Doktor Douglas dodal: „Naše údaje naznačujú, že na všetci britskí výrobcovia mliečnych výrobkov považujú svoje kravy za inteligentné bytosti, ktoré dokážu zažiť celý rad emócií.“
Individuálnym prístupom a volaním kráv ich vlastnými menami môže – bez ďalších nákladov pre poľnohospodára – výrazne zvýšiť produkciu mlieka.