Tyrkys je kameň, ktorý dokáže pritiahnuť šťastie, dobrú energiu a pôsobí pozitívne. Okrem toho je to minerál priateľstva a víťazstva, ktorý sa nosil už pradávna, kedy sa verilo, že má magické a obranné schopnosti a bol teda veľmi cenený. Od farby tyrkysu sa odvodil názov tyrkysovej farby, vznikajúcej kombinovaním modrej a zelenej.
Podobne ako kameňu tyrkysu aj tyrkysovej farbe sa prisudzujú určité špeciálne vlastnosti, medzi ktoré môžeme zaradiť napríklad to, že pôsobí veľmi pozitívne, priateľsky a srdečne. Ľudia čo ju nosia na sebe potom vyžarujú dobro, prívetivosť a na ostatných vo svojom okolí pôsobia kamarátsky, milo, pokojne a dobrým dojmom. Často sa odporúča ju nosiť hanblivým a tichým ľuďom, pretože vďaka svojim vlastnostiam a výraznej farbe posilňuje sebavedomie, sebalásku a človek tak vyzerá sebaisto. Okrem nosenia priamo na sebe vo forme šperkov a oblečenia sa tyrkysová farba využíva aj ako farba rôznych doplnkov, nábytku alebo ako farby stien v izbách, pretože sa podobá na farbu vody a tým pádom upokojuje a dodáva miestnosti idylickosť.
Keď teda chcete navodzovať v ľuďoch navôkol seba prívetivý, úprimný a sympatický dojem, alebo máte problémy so sebadôverou, tyrkysová farba by vám mohla pomôcť. Pokiaľ vás čaká špeciálna príležitosť, na ktorej chcete zapôsobiť, vďaka tyrkysovým šatám doladeným spolu s tyrkysovými šperkami budete vyzerať nezabudnuteľne. Avšak pozor, by ste si mali dať na to, aby ste to s tyrkysom príliš nepreháňali, pretože znásobením jeho účinkov sa môžu pozitívne vlastnosti preklopiť na tie negatívne a vy tak môžete pripadať ostatným chladne, http://www.kreps.cz/galerie-a-ukazky/chladne-zbrane-a-repliky/ namyslene, povýšenecky alebo až príliš nezdravo sebavedome.
Vrátane nosenia rozličných farebných variácií na sebe prostredníctvom šperkov, či oblečenia a maľovania miestností, sa psychológia farieb uplatňuje aj v iných odvetviach. Ide napríklad o vizuálnu identitu spoločností a značiek, ktoré dokážu pomocou dobre zvolenej farby ovplyvňovať svojich zákazníkov. Ukážkou je zvolenie tyrkysovej farby v logu alebo na webovej stránke podniku, čo môže v potenciálnych zákazníkoch vzbudzovať pozitívne pocity, dôveru a náklonnosť.